onsdag 10 januari 2018

Hej Sverige!

Mina fötter är åter på svensk mark och hela dagen har de burit en jetlaggad varelse utan matlust och med mycket trötthet genom huset. Jag har inte fått gjort mycket, knappt något alls, av det jag tänkt, men det måste få vara okej ibland.

Vart har jag då varit? Jo, jag har hållit hus i USA, närmare bestämt ”the sunshine state” Florida i två veckor. Likt förra gången vi åkte dit började vi resan i Fort Lauderdale och bilade sedan upp till Daytona Beach varifrån vi gjorde utflykter till Orlando. Nytt för denna gången var att vi också ”gjorde” Miami och ändrade på lite detaljer såklart!

Resan har varit bra men kall. Det är nämligen så att USA under tiden vi varit där drabbats av ett historiskt lågtryck och trots att vi de första dagarna blev välsignade med förväntat väder (ca 28 grader C och solsken) råkade vi också ut för minusgrader i slutet på resan. Trots kylan var vi nöjda, men nu är det skönt att ha kommit hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar