tisdag 23 januari 2018

"Tunnelseende"

Oj, veckan drog verkligen igång terminen med en rivstart. Igår spenderade jag exempelvis fyra hela timmar av min måndagseftermiddag med att ha teoretisk kemi, något som tydligen bara ska accepteras som min vardag nu. Idag genomled jag en alldeles för lång håltimme i ett alldeles för syrefattigt klassrum och efter det tvingade jag i mig en liten mängd, men ändå alldeles för mycket, av en av korvarna som serverades i bamba. Bussen fick jag vänta lite extra på och som tröst köpte jag en sötsatt kaffe som jag sedan tvingades gå av bussen för att slänga när den väl anlände. Som ni säkert förstår gjorde detta mig mycket irriterad och jag vet nu vilket betyg Västtrafik ska få av mig nästa gång de tvingar mig att ställa upp på en av deras otroligt långdragna enkät-undersökningar, typ.

Vad som är positivt med dagen är att det är tisdag. Det innebär att morgondagen är onsdag, då ska vi till Linnea och jobba med GA, men förhoppningsvis garanterat går det undan och görs i sällskap av en kaffekopp eller två. Det känns också som att det inte är alltför långt kvar till helgen då det vankas festligheter och annat trevligt! Något att se fram emot.

Här kommer några av de bilder jag och Melina (som här agerar modell) lyckades producera under dagens fotolektion. Temat var "ljus" och tanken var att vi skulle återskapa några ljusförhållanden som vi lärt oss om från en dokumentär, MEN solen behagade inte titta fram så det blev som det blev. Det var dessutom så förbannat kallt att mina ögon tårades och förblindade mig, något som resulterade i bilder lika suddiga som min egna syn var i ögonblicket de togs. Enjoy!




 



♥  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar