onsdag 28 februari 2018

Farväl februari!

Idag är det den 28:e februari, och datumet markerar alltså slutet på denna kall-slaskiga årsperiod, som med tanke på sin längd skulle kunna vara den månad som kanske bäst skulle representera mig. Jag inser nu att det kanske låter självhatiskt att jämföra sig med årets kanske sämsta månad: om sanningen ska fram är enligt min mening ganska det tursamt att den är så kort. Imorgon är det mars, "vår", äntligen! - Hoppas att vädret kan lära sig något av almanackan.

Bad news
Just nu är jag otroligt stressad. Om sex dagar har jag ett enormt prov på allt mer än man kan minnas, och som kommer att vara lika minst lika svårt och tungt vägande som omfattande. Efter provet dundrar terminen vidare i full fart och det blir ingen vidare hjärn- och själ-vila på ett bra tag. Just nu sträcker jag längtansfullt och aningen desperat ut armarna framför mig och hoppas på att snudda vid påsklovet. När man tänker på det är det faktiskt inte så långt kvar, i dagar åtminstone, och förhoppningsvis är allt vi håller på med klart lagom till just den ledigheten. Då blir det kanske ledigt på riktigt, ett ledigt lov: vilken grej!

Good news
Även om jag försöker greppa tag i varje sekund som veckan har att erbjuda mig och mina elektromagnetism-studier, längtar jag till helgen. På fredag eftermiddag ska jag möta Benjamin på centralstationen, hoppa på ett tåg och några timmar senare sätta min fot i huvudstaden på första gången sedan 2012. På lördagen blir det säkert lite turistande och någon god mat, och på kvällen är det äntligen dags för huvudeventet: konsert i Globen. Det är Kendrick Lamar som ska bjuda på show och jag tror att det kommer bli mycket bra alltsammans!

En härlig januari-bild




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar