onsdag 20 januari 2016

Dagen efter snökaoset

Veckan har nått sin mitt, onsdag, min välbehövliga paus från skolan. Jag var med Benjamin igår, så det var med honom jag vaknade i morse. Han skulle till skolan, så jag gick upp med honom. Efter det pluggade jag en stund och sedan begav jag mig ut på äventyr i snön. Haha, eller jag tog åtminstone en långpromenad och fotade lite. Mysigt, men väldigt kallt! 

Igår var jag inte heller i skolan, eftersom det rådde ett så kallat "snökaos". Min vanliga buss gick som vanligt och jag tänkte att allt skulle funka som vanligt om jag bara tog en liten omväg. Det blev dock inte så. Väl framme på centralen blev jag strandad, eftersom inga bussar gick längre än dit. Lektionerna blev inställda, och jag kunde ju ändå inte ta mig till skolan, så plötsligt fick jag två timmar att döda i ett köpcentrum med stängda affärer. Som tur var träffade jag, med karamell-latte och kaka i hand, min klasskompis Johanna, som också väntade på att kunna åka hem. Vi fikade ihop och sen mötte jag upp Kalle och Benjamin och åkte hem!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar