måndag 4 april 2016

En rolig helg

Hej på er! Min helg har varit bra! I fredags var jag ju på bio med Benjamin, och jag var med honom på lördagen också. På kvällen traskade jag nämligen ner till fritidsgården för första gången på jag vet inte hur länge! Ni kanske undrar vad jag gjorde där, och det var faktiskt så att Gustav uppträdde där tillsammans med några andra. De var jätteduktiga (även om publiken var lite i tråkigaste laget...) så det var kul!

När jag var klar på fritidsgården åkte jag till Ebba där Ebba själv, Emelie och Ellen stod och övade in en koreografi till en låt vid namn "Jaga para". Det kändes inte som att den riktigt passade dem, särskilt inte då en av dem beskrev sig själv som "så o-ortig", ja ni läste rätt: o-ortig. Låten var dessutom en plåga för ett par fungerande öron, vilka som helst, men den spelades i alla fall, om och om igen. Lite senare kom Alexandra och vi åt chips och godis, och hade dansparty. Haha vi dansade oss helt varma och showade till och med lite extra med hjälp av Ebbas mick och rekvisita såsom "snabba" solglasögon. Så roligt! 

Jag och Emelie gick hem till mig typ vid halv två kanske, hon skulle sova här. Sen låg vi bara och pratade tills vi slocknade helt och sov som två stockar, nå åtminstone tills hon väckte mig (tidigare än önskat) nästa dag. När "nästa dag" (igår, söndag) visat sitt vackra ansikte var det bara att gå upp. Vi åt frukost framför en gammal skräckfilmsfavorit från våra yngre dagar: One missed call (den japanska från 2003). I vanlig ordning fick Emelie nästan en hjärtattack, så vi var nöjda! 


Innan Emelie gick hann vi spendera någon timme eller så med att sjunga Singstar. Våra röster gick sönder snabbare är dyrt porslin när det träffar ett betonggolv, men det var superkul ändå! När Emelie hade gått kom Benjamin hit och vi hade en riktigt mysig dag (och kväll) med Daredevil, snacks, filmen Dark Water (den amerikanska) och fluffiga filtar. 

Natten inatt fick jag dock spendera själv, eftersom skolan börjar idag. Jag är dock hemma sjuk nu.. Jag brukar ha svårt att ställa om mig till skola respektive lov, så jag viftade bort det imorse, men halvvägs in till skolan kände jag att det var på väg åt fel håll. Låt oss bara säga att jag hade rätt. Nu har jag sovit flera timmar och känner mig mycket bättre, ska snart ta en dusch och sätta på lite te. Förhoppningsvis kan jag snart gå till skolan igen för det är några hektiska veckor jag har framför mig!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar