söndag 4 september 2016

Date Night

Hej hej! Nu känns det som det är dags att starta igång dagen på riktigt. Jag måste få undan lite plugg och så, men hittills har jag bara legat i soffan med Benjamin, kollat på film och ätit diverse godsaker. Filmen hette Our Idiot Brother, och vi tyckte båda att det var en härlig film. Den skulle jag absolut vilja rekommendera!

Igår hade vi date night hemma hos mig, jag och Benjamin. Vi var med varandra på dagen och på kvällen gjorde vi supergod mat: Spagetti med en jättegod räksås på "XXL-räkor", grädde, chilli och lite annat som vi fixade ihop. Det blev väldigt lyckat och det var kul att göra! Jag tycker det är väldigt mysigt att laga mat ihop, man behöver inte hitta på värsta aktiviteten för att tillbringa lite kvalitetstid tillsammans! 

Vad gör lite skatt-orsakad dubbelhaka när man mixar BOMB salsa?

Den färdigmixade salsan till vänster (inte så fin just då) och Benjamin till höger! 



Den färdiga produkten! Så gott!
Här kan man skymta lite räkor också, haha!


Efter maten plockade vi ut våra nygräddade chokladmuffins ur ugnen och fixade dem ungefär som de jag hade på mitt kalas, dvs gjorde dem i princip till små glass-skålar. Gott! 
Efterrätt, följt av annat gott (det var ju ändå lördag) blev det framför en bra action/thriller som hette Blood Father. När Benjamin föreslog filmen föreställde jag mig den ungefär som Taken (vilket iof är en film jag gillar), men nu i efterhand måste jag säga att den var sin egen film. Jag tyckte den var riktigt bra!


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar