måndag 6 juni 2016

En fullspäckad vecka

Den här veckan har varit fullproppad med saker att göra, examinationer har varvats med fester och det hela har resulterat i att jag nu, denna soliga nationaldag är fullkomligt slut. 

I torsdags hörde jag av mig sist, då jag varit på utspring för Gustav, Axel, Joel och några till. På kvällen gick jag dessutom på Gustav och Axels gemensamma studentmottagning, dit några andra kompisar också åkte. Det var trevligt och maten var god!

På torsdagskvällen, efter mottagningen, sov jag hos Benjamin, och på fredagen var det bara att återvända till skola för en sista lektionsdag. Dagen var ganska slapp med film, betygssamtal och grupparbete. När jag kom hem från skolan och därmed äntligen fått lämna den varma helveteshåla som går under namnet "Gul express", tog jag min felinställda cykel med paffa däck till havet. Där tog jag årets första dopp, tillsammans med Amanda, innan jag skyndade mig hem för att ack så snart åter fara: denna gång till kvällens klassfest.

Elin och Corrynna // Elias // Melina
Klassfesten var rolig. Det var några från vår klass och några från parallellklassen där. Även en gammal klasskompis och ett par nya personer tittade förbi. Jag tycker det var lyckat: det blev mycket dans för min del och i slutet av kvällen var min röst trasig, mycket mer begär jag inte! 

På bilderna ser ni i stort sett mig, Linnea (och Corrynna) och resultatet av vår dryckesshopping: Hallonsoda och alkoholfri äppelcider.



Lördag morgon var fullbokad, så någon sömn blev det inte! Tur var väl det, för istället för en tråkig frukostmacka i min ensamhet, blev det supergod brunch hos Alexandra. Vi firade hennes födelsedag lite, åt gott, utsatte oss för hemska lekar, samt kubb och lite så. Av oss i tjejgänget fick Alexandra ett jättefint linne som jag egentligen kollat på till mig själv, haha. Jag ville dock inte vara som den där jobbiga kompisen på barnkalaset som alltid köpte samma grej till sig själv som till födelsedagsbarnet för att det blev så avundsjukt, så jag gav upp drömmen om den vackra spetskreationen..

På kvällen var jag med Benjamin och några kompisar till oss. Vi köpte en engångsgrill, hamburgare och marshmallows och gick ner till vattnet. Jag, Kalle och Johanna (Lucas tjej) hade bestämt oss för att bada, så vi tvingade oss att genomföra det medan de andra startade igång grillen. Efter det blev det mat och mys i en lite varmare miljö (på land) tills vi blev uppätna av mygg och började traska hemåt. Kvällen avslutade jag själv med Benjamin framför The Purge och sedan sov jag där.
På söndagen (igår) var det riktigt varmt och jag och Benjamin bestämde oss för att åka till mig för att sola och äta glass på balkongen. Sagt och gjort. Det var mysigt! Det blev dessvärre för varmt efter ett tag, så vi gick ner till vattnet och tog ett dopp (jag tog ett dopp och Benjamin frös i vinden på land). På kvällen kollade vi bara serie och tog det lugnt, för att sedan pinas av den otroliga värmen hela natten. 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar