söndag 26 juni 2016

Besviken på Mac Miller

Gårdagen var fylld med blandade känslor. Den började ganska bra med att jag var med Benjamin och när han gått fixade jag bilder från midsommar och drack kaffe. Sedan hände det som bara inte fick hända. Låt mig ta det från början så att ni förstår:

Sedan 2012 har jag med jämna mellanrum letat efter spelningar i Sverige av en hip hop artist; Mac Miller. Han är en av mina favoriter. Tyvärr har jag aldrig fått napp och jag hade i princip gett upp hoppet, men en dag i mars 2016 såg jag något otroligt: Mac Miller skulle komma till Bråvalla, samma festival som jag sett mina absoluta favoritartister på förra året!

Det tog inte lång tid innan både jag och Benjamin köpt biljetter och vi båda längtade jättemycket. Som fattiga studenter hade vi inte råd att göra så mycket mer under sommaren efter det, men det gjorde inget, det var ju ändå Mac Miller vi skulle se. Tio dagar innan festivalen började jag få notiser från min nedräkningsapp. Det var när 6dagars-notisen dykt upp på skärmen och jag knappt kunde bärga mig som jag fick beskedet. Han hade ställt in. Alla sommarens spelningar blev inställda. Jag tänkte att det förstörde hela sommaren för mig, jag var riktigt ledsen. Det kändes som att han spottade sina fans, oss, i ansiktet. Oproffsigt.

MEN vi ska dit ändå och göra det bästa av det. Det viktigaste är ju att vi har varandra, och det blir säkert jättekul ändå, trots omständigheterna!


Bråvallafestivalen 2015, en av mitt livs bästa dagar, då vi såg Wu-Tang Clan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar