söndag 26 juni 2016

Midsommarafton

I fredags var det midsommar och jag skulle i vanlig ordning fira med släkten hos morfar på dagen. Tyvärr krockade det med tiden som jag skulle passa för kvällens buss- och tågfärder, så jag fick spendera förmiddagen ensam hemma med mitt smink, lite bakpotatis från kalaset dagen innan, och tv-program som t.ex. Gränsbevakarna...
Färdmedel 1 av 3...

Runt fem mötte jag, iklädd en midsommarkrans av gula rosor (man tager vad man haver) upp tjejerna (alla förutom Olivia) och åkte till Amanda och Alexandras klasskompis Alice. Det tog ungefär 1,5 h att ta sig dit, men efter att ha sprungit mellan bussen och tåget och framförallt efter en fantastisk orienteringsinsats, var vi framme och kunde slappna av. Hos Alice var några kompisar till henne, som vi inte träffat innan, och Elin, en annan klasskompis till Amanda och Alexandra. Vi hade en jättetrevlig kväll med god, grillad mat, gott snack, fantastiska tårtor som de andra tjejerna gjorde, och till vår förvåning, fint väder! Hemma var vi strax innan tre på natten, nöjda och glada, utan att ha fått en enda droppa regn på oss under hela dagen! 
Nyanlända!
Somrig bål!
Alice
Elin
Elsa
Elin
Hittade en liten katt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar