måndag 8 augusti 2016

Halvt nöjd?


Hej hej! Nu drar jag mig hemåt efter en halvt lyckad, halvt misslyckad shoppingtur. Jag åkte in till stan för att köpa ett par Nyx nude läppstift och kika efter svarta, höga mockaboots (som jag vill ha till hösten), men hittade ingetdera. Istället blev det en fluffig jacka för höstmånaderna och en present till min syster som fyller år snart. Ang jackan hade jag väldigt svårt att välja färg: efter att jag sållat bort vitt stod det mellan en dusty pink och den svarta: Svart blev det tillslut, efter många om och sen. Jag får köra på något ljusare till våren igen! 


Jag provade denna kappa/långa jacka förut, innan jag bestämde mig för den andra. När jag på bussen kollade igenom bilderna såg jag det: den är som The Dress. Som jag skrev på Twitter (se bild) ser den (åtminstone i mina ögon) helt annorlunda ut på bild nr. 2 (den var blå i verkligheten). Så läskigt! Jag trodde det var slut på det där, haha..

Jag sprang på Ellen och Ebba i stan. Det var inte så otippat att det var i min favoritaffär. De skulle med ett tåg så vi tog en snabbfika med croissant och kaffe på centralen, innan vi skyndade iväg åt varsitt håll till våra respektive transportmedel. 

Nu sitter jag på bussen med den Cola jag i all hast slet med mig från Pressbyrån för att släcka min törst. Jag funderar på att läsa några sidor i boken som bränner hål i min väska och mitt samvete. Jag tror jag kommer älska den men jag har inte kommit in i den än (inte så konstigt, jag har bara läst ca 15 sidor) så jag drar mig lite för att läsa...

När jag kommer hem blir det övningskörning med pappa och sedan ska jag träffa Emelie! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar