söndag 21 augusti 2016

Nerve

Svävar jag runt i vakuum? Att sommarlovets sista dag redan är här känns minst sagt overkligt! Jag är inte taggad för skolåret som väntar, det enda positiva med det är egentligen att varje dag är en dag närmare nästa sommarlov. Planen för att klara mig igenom det är att sätta upp milstolpar i form av roliga saker, dvs allt annat än fysikläxa och mattetal.

Igår var vi på bio, och som jag skrev innan vi kom dit så hade jag väldigt låga förväntningar. Jag trodde helt enkelt filmen skulle vara kass. Så hur var den nu, Nerve? Tja, den var ganska kass, men den var bättre än jag förväntade mig, det måste jag ge den. I de spännande scenerna tyckte jag den var ganska bra, men i övrigt var den väldigt cheesy. Något som var ett stort plus i min bok var att de inkluderade Wu-tang i soundtracket, något som var mindre bra var Emma Roberts väldigt stela citation av låten. Herregud, det fick mig att rysa av obehag. Det var som med många andra filmer väldigt tydligt vilken målgrupp den riktade sig till, vilket jag tycker är riktigt tråkigt, då jag inte ens vid rätt ålder passade in i målgruppen "13-årig tjej som går på en thriller med hopp om att den mest handlar om kärlek och inte alls är så spännande".

Trots den minst sagt medelmåttiga filmen, var kvällen väldigt bra och jag hade i vanlig ordning kul tillsammans med alla kompisar! Innan bion fikade jag med Ellen, Emelie och Amanda, och efter åkte jag hem till Benjamin för att kolla på Blacklist och sova där! Mysigt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar