söndag 14 augusti 2016

Jag hittade äntligen något!

Hej! Jag har precis ätit världens godaste hamburgare framför en Disneyfilm (någon relativt ny om Tingeling) med familjen. Dessförinnan hann jag precis komma hem från staden och tvinga mig själv att städa mitt rum innan jag kollapsade i min säng och somnade i åtminstone en timme. Usch. Jag har känt mig ganska trött det senaste, eftersom jag av någon anledning haft svårt att somna om nätterna, men jag hoppas att det blir bättre snart! 

Btw, jag hittade för en gångs skull något jag behövde/letade efter i stan förut! De hade äntligen fått in nya läppstift i den kategorin jag letade efter: Tyvärr var mycket redan utplockat, så istället för att köpa kanske tre olika (som jag tänkt) fick det bli ett! Det jag köpte var nude men med lite mer rosa än brunt i, det var fint och såg väldigt naturligt ut på. - Perfekt till vardags! Nästa gång kommer jag nog köpa något på andra sidan av spektrumet, dvs något mer åt det bruna hållet (och som förmodligen även kommer vara mörkare). 
Produkterna! Det kommer nog bättre bilder imorgon! 

När jag ändå stod och kollade på smink passade jag på att köpa något jag verkligen behövde: en mascara. Jag köpte en jag aldrig testat innan så jag håller tummarna för att den är bra! Förutom ovanstående var det en ögonskugga som fick följa med hem idag. Den var lite orange-rosa-aktig, den hette "Heat" och det var faktiskt ett ganska passande namn. Väldigt fin! 

De andra grejerna som jag ständigt letar efter hittades inte heller denna gång, och de byxor jag tänkte köpa men aldrig provade sist var ingen hit.. Som tur var hittade jag dock god sushi (och smink såklart) så shoppingturen blev ändå lyckad!
Sushi och soppa från Slimfood, eftersom jag är så slim (och mitt sushiställe var stängt pga söndag), väldigt gott!

Nu tänker jag göra kvällens andra kopp te, leta upp något mysigt att titta på på Netflix och sedan sova. Imorgon är det en vecka kvar tills skolan börjar (usch) och planen är inte att leta upp mina skolböcker, utan att fräscha till mig och ta det lugnt: fixa ögonbrynen, smörja in mig med någon god kräm, kanske lägga en ansiktsmask och testa mitt nya smink? Lite tid för mig själv helt enkelt. Kul! 
   På kvällen kommer Benjamin hem och jag ska givetvis träffa honom. Jag ska faktiskt möta honom på vägen och köra hem honom (oss) till honom. Jag längtar!!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar