fredag 18 november 2016

Jul jul, strålande tomtelatte

Det är nu den artonde november och som jag nämt tidigare längtar jag redan till julen. Jag längtar faktiskt så mycket att jag tagit på mig uppdraget att sakta med säkert beta av allt på Espressohouse's jul-meny. Jag är just nu två koppar smaksatt latte och en fancy lussebulle in i det [uppdraget]. Hittills har jag tyckt om allt men kaffet känns mer som en fika i sig än det livselixir jag annars betraktar det som.. 

Det har varit en lång vecka: prov, plugg och onsdagsbestyr, men nu är den äntligen slut, eller ja, helgen är här. Jag sitter just nu på bussen efter vad som börjar bli en traditionsenlig fredagsfika med Melina, Corrynna, Linnea och Elias (och Emma i tankarna, såklart). Det blev i vanlig ordning kaffe och dilemman, sådant man behöver för att fungera.

Nu i dagarna har jag mest kämpat på med det som krävt det, inget spännande direkt. Igår var jag med Benjamin och vi har fortfarande inte kollat in serien (The Crown) men vi ska nog träffas idag också så det kanske blir då. Först ska jag dock äta tacos framför Idol (I guess?) med familjen, för så svensk är jag! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar