fredag 25 november 2016

Var är min rabatterade taco?

Black Friday. Den dag på året då man mest önskar sig en lag mot att gå långsamt i stan. Det finns så många människor som verkar njuta av att gå i ens väg, samt bygga murar bestående av kroppshyddor runt busshållplatserna. Detta är människor jag föraktar, i synnerhet när jag har bråttom.

Melina
Den här veckan har varit ganska bra, och efter den sista lektionen idag, då jag mest satt och lyssnade på den harmoniska pianomusik läraren satt på, fick jag helg. Egentligen ville jag kika lite i affärer idag när det var så mycket rea överallt, men efter insikten att så många andra fått samma idé, ångrade jag mig. Jag tänkte inte trängas i milslånga köer med svettluktande, armbågande personer, bara för att köpa något med 30% rabatt.


Istället för på specialerbjudanden, lade jag mina pengar på fredagsfika, som idag blev fredagsmat. Jag, Elias, Melina, Corrynna och Elias drog till Taco bar och åt. Det var som vanligt väldigt gott och jag blev mättare än jag borde, dvs helt. Anledningen till att jag ville spara lite plats i magen var att jag nu ska med familjen till farmor och äta. Oh well, god mat går alltid ner så det blir nog inte för jobbigt att hantera mitt problem! ;)


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar