onsdag 9 november 2016

Matte eller Trump, vad är värst?

På måndag ska vi ha matteprov, så det är matte jag har pluggat idag på min plugg-onsdag. Ibland är det lätt, ibland är det svårt, och just idag var det tyvärr svårt. Jag vet inte riktigt vad det är, det är bara mycket på en gång, och några grejer som inte verkar ha klickat för mig. Nåväl, tillslut ska det nog gå bra, jag har ju några dagar till på mig!

Igår var jag med Benjamin här. Jag hade blivit tipsad om en serie, så vi gav den en chans. Tydligen har Netflix börjat göra som HBO och ha den senaste säsongen längst upp i avsnittslistan, så det blev att vi såg första avsnittet på säsong 3 först. När vi upptäckte det (efter hela avsnittet) scrollade vi ner och såg piloten till säsong 1 också (ordningen gör inte så mycket för avsnitten är fristående). 

Båda avsnitten var riktigt dåliga, tyckte vi! Enligt mig kändes de mer som moralkakor är som spännande inblickar i framtiden. Serien, som heter Black Mirror, utspelar sig i en nära framtid och det kändes som serien ville förmedla att samhället kommer påverkas mycket om vi fortsätter använda teknik och sociala medier som vi gör idag, och detta inte till något positivt, såklart. Suck! Riktigt tråkig serie och jag gillade inte heller konceptet "varje avsnitt berättar sin egen historia".

Det var med ett fantastiskt mål mat i magen vi lade oss igår kväll, men när vi vaknade  upp imorse var stämningen inte lika munter. Vart man än såg fanns nyheten om Trumps vinst i presidentvalet. Jag blev förvånad och besviken: Hur kan amerikanerna tycka och tänka så? Hur kan de vara så trångsynta och bakåtsträvande? Det är sorgligt och oroande. Deras land påverkar omvärlden så mycket. Jag hoppas vi får bästa möjliga resultat givet omständigheterna och att inget allt för drastiskt händer under de kommande åren. Man kan ju alltid hoppas, eller hur?

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar