torsdag 15 december 2016

Årets första julklapp och Luke Cage

Hej! Nu sitter jag på bussen och ska till skolan. Vi fick sovmorgon idag så jag har spenderat morgonen i soffan framför Luke Cage med ett antal koppar kaffe. Jag tycker serien är helt fantastisk! Den är en perfekt blandning av Marvel-action, dynamiska karaktärer, politik och grym musik, som rörts samman av ett manus av guld.

Igår hade jag också sovmorgon, något som trots att onsdagar i regel är "lediga" för min del, inte är allt för vanlig. Någon gång efter lunch släpade jag iväg mig själv till skolan och satte mig till rätta på en kudde av nervositet och kämparglöd, för att genomföra terminens sista prov: muntligt i spanska. Det gick ganska bra: inte fantastiskt, inte felfritt, men vad fan, ingen är perfekt! Det var dessutom otroligt skönt att få det gjort, för nu kan jag lägga den lilla energi som finns kvar i mig på den enda uppsats jag har kvar att göra innan jul!


Efter skolan åkte jag och Corrynna till Linnea där Linnea, Melina, Elias, Emma och några pizzor väntade. Min pizza var en stor besvikelse men sällskapet var gott. Under kvällen tog upplösningen av årets Secret Santa rum, alla fick sina klappar och det blev lyckat. Allt var personligt, glatt, bra. Förutom julklappsutdelningen hann vi med provsmakande av Melinas hembakta banan-choklad-kaka och en timmes Just Dance-spelande. Vid halv tio begav jag mig hemåt i den bitande kylan och väl hemma drack jag te med mamma tills jag praktiskt taget somnade på köksstolen. 

Bilder från gårdagen kommer upp senare idag!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar