onsdag 7 december 2016

Grammatik-polis med mycket att stå i

Hej! Nu har jag packat ner 80% av mina läroböcker i den enda väska som inte dislokaliserar kotorna i min ryggrad när den är tungt lastad, och känner mig ganska redo för att gå och lägga mig. Det har varit en lugn dag idag, trots att jag haft fullt upp. 

Imorse öppnade jag ögonen minst en timme för tidigt, så efter att ha nekat min pojkvän en frukost-smoothie (ingen av oss vet hur man använder den nya mixern), slöt jag dem igen. När jag väl gick upp pluggade jag, störde mig på att internetanvändare inte kan använda sig av grundläggande grammatik, och åt en sorglig lunch! That's that!

Minns ni i slutet av höstlovet då jag pratade om att en skol-slutspurt snart skulle börja? Den har gjort det nu och för tillfället är jag mitt i den. I måndags hade jag kemiprov på tre kapitel och imorgon ska jag ha en muntlig gruppredovisning i svenskan (min del är lite för lång, så jag är stressad) och skriva en salskrivning i engelskan. I övrigt har jag mycket att plugga för och hinna med, men om två veckor är det inte bara lov, utan några härliga dagar av jul! Jag längtar ihjäl mig!

Puss!  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar