torsdag 26 januari 2017

En tämligen slitsam dag!

Det har varit en lång dag. Från min frånvarande morgonaptit till min huvudvärk och oförmåga att koncentrera mig på lektionerna, till det stilla sittandet på en parkerad buss, har den maskat sig fram. Det har varit en krävande dag också: en tidig start, många lektioner, och efter skolan, timmar med skrivande av mitt, Emmas och Linneas grupparbete i kemi. Som tur är är den enda skolrelaterade aktivitet jag har kvar idag att sudda markeringar ur matteboken jag ska lämna in imorgon. Slutet på en era, typ.

Trots att anledningen till eftermiddagens sammankomst var förskräcklig, hade vi det så trevligt vi kunde, under omständigheterna. Efter skolans "fiskpinnar" (ja, till och med skribenterna av lunch-menyn skriver rätten inom citationstecken) var det på sin plats med en sushi, och efter det varsin kopp kaffe för att hålla humöret uppe. Vi fick gjort mycket, så det var skönt!

Igår var jag också produktiv. Jag började dagen med en crêpe med frukt i, nöjd med faktumet att jag totalvägrat skolans onödiga framtidsdag med självbiografiska föreläsningar. Under dagen plågade jag mig igenom 50 sidor av min senaste skolbok, nästan i tråkighetsnivå med Nässlorna Blomma, Tom Sawyer. Utöver det blev det lite av varje, lite lagom sådär! 

Imorgon är det äntligen fredag och jag har planer för kvällen: jag ska tillsammans med fredagsfika-gänget till Emma på filmkväll. Vi har en särskild film i åtanke, och förutom den står matlagning och gott snack på schemat. Trevligt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar