måndag 9 januari 2017

Nagellack från helvetet

Hej hej! Jag ligger för tillfället i Benjamins sång med huvudvärk medan han ser på tv med sin bror några meter bort i soffan. Jag ska sova här i natt och förhoppningsvis lägger vi oss snart så jag slipper tänka på hur misslyckade mina nya naglar blev ikväll, innan jag kom hit. Jag filade dem länge och väl framför Gränsbevakarna Kanada, eftersom jag ville testa på en mer "vass" look. När jag tillslut var klar var det dags för nagellack: det jag tänkte använda var slut och när jag tillslut målat dem med två andra lack och kände mig nöjd, visade det sig att de (särskilt det ena) var för gamla och vägrade torka. Det var bara att ta bort allt tyvärr, men jag ska försöka på nytt imorgon och hoppas på bättre lycka då! 

Idag har jag varit i skolan för första gången på ca tre veckor. Det var svårt att ta sig upp ur sängen imorse och trots att vi fick en mjukstart imorse var jag helt slut när jag kom hem och ännu tröttare nu. Trots att dagen främst bringat smärta förde den med sig två höjdpunkter: 

1) Jag hämtade min och Benjamins order som äntligen fanns på plats i sin helhet. Det var våra julklappar till varandra, graverade silverarmband. Jag är jättenöjd och nu saknas bara att testa dem (igen)!

2) När jag gjort den lilla läxa jag planerat in för eftermiddagen kom pappa hem med sushi från mitt favoritställe, åh vilken lycka! 


Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar