söndag 1 januari 2017

Välkommen 2017

Idag är jag trött, men det får man vara. 
Jag är också lite rastlös, vilket inte är det bästa komplementet till min trötthet. 

Igår var det nyårsafton! Medan jag fixade mig för kvällen skypeade jag med Emelie, som lägligt nog också skulle sminka sig då. 50 batteriprocent senare lade vi på och jag hoppade ned i den svarta klänning jag valt för kvällen och begav mig ut. Jag mötte upp Benjamin och sedan gick vi till Jesper, där han och Amanda väntade.

Vi började kvällen med att jag och Amanda fixade alla tillbehör till middagen medan killarna försökte få igång grillen. Det gick inte så bra för dem, vilket ledde till att köttet fick stekas istället. Maten blev supergod i alla fall, och efter att ha ätit ihop, hängt hos Jesper en stund, samt släckt det stora antal levande ljus som fanns i huset, trotsade vi regnet och gick till en fest hos en annan Jesper.

När vi kom fram var vi blöta och kalla, men vi hade kul där ändå. Det blev dans och lite gott att äta, och det var såklart jättekul att träffa vänner jag inte sett på länge! Vid tolvslaget var tanken att vid kille gå ut och skjuta upp fyrverkerier från en närliggande äng, problemet för mig och Amanda var bara att Benjamin och Jesper var tillfälligt försvunna just då. Vi hittade dem inte och började tillslut gå mot ängen på egen hand, den hittade vi dock inte riktigt heller, trots att den bara var några meter bort (de flesta sällskapet var redan där). Vi hamnade därför någonstans mittemellan huset och ängen. 
   Det hela slutade med att killarna kom utspringande från huset precis innan klockan slog tolv, och för min del blev det tillslut en riktig nyårskyss tillslut! —Trots att vi inte hann till ängen för att se fyrverkerierna med de andra, och trots att regnet öste ner över oss. Även om jag är lite besviken över att det knappt finns några bilder från kvällen och så, var det det viktigaste: att vi fick vara tillsammans just då, när klockan slog tolv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar