måndag 30 januari 2017

Kemi, kemi, kemi

Hej! Sist ni hörde från mig var det torsdag eftermiddag och jag hade nyss spenderat flera timmar på förberedelser för ett kemiseminarie tillsammans mer Emma och Linnea. Imorgon är det dags att genomföra det. Det ska bli skönt att kunna bocka av det och fokusera på annat, och jag tror att jag är väl förberedd och har en bra fallskärm om det skulle gå åt skogen!

I fredags, efter skolan, åkte jag i princip hem och vände. Det tog inte lång tid innan jag bytt mitt badrum fullt med sminkborstar, mot Emmas kök, där jag åt körsbärstomater och rörde mig i takt till musikalmusik. De som var där var det vanliga fredagsfika-gänget + Johanna, och tanken var att vi skulle äta middag och se en viss film. Filmen gick inte att få tag i så istället blev det middag (lax och potatisgratäng) följt av två nostalgiingivande filmer och massa gott godis! Najs! 
   Jag gick klockan tolv, men var inte hemma förrän halv tre på natten, efter mycket stillasittande själv utomhus. Usch.

I helgen har jag pluggat fysik och varit med Benjamin. I lördags kväll åt jag pizza med familjen och såg två filmer med pappa, men förutom det har jag inte haft så mycket för mig! 

Idag, måndag, slutade vi tidigt eftersom vår sista lektion var inställd. Skönt tänkte jag, fast då visste jag inte att det hela skulle sluta med att jag blev strandsatt i stan i två timmar själv, för att bussarna vägrade gå. Needless to say: det blev en tröstsushi.



Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar