lördag 19 mars 2016

Mini-Hellboy

Det började så smått igår men det var inte förrän i morse jag vaknade upp förkyld som ett as, med ett ansikte torrare än helvetet självt och kände något som låg på gränsen till dödslängtan. Jag har följaktligen spenderat mina vakna timmar med att lida och tycka synd om mig själv idag. Jag räknade några mattetal (vilket iof infaller under båda kategorierna) men det gav mig sådan ångest att jag tillslut slängde ner alla saker på marken lade ihop böckerna and called it a day

Dagens lunch var god, det är sådant som börjat förvåna efter 2/3 år på min skola! Familjen hade tagit en tripp till stan (för att skämma bort min syster), och hade således köpt hem sushi, vilket gjorde min vedervärdiga situation något bättre. Efter det att jag blivit utfodrad var jag alltså på lite bättre humör och kunde t.o.m. tänka mig att sjunga lite små-hes och mycket nasal karaoke, för att sedan byta upp mig till SingStar. Det var kul, jag fick lite energi! 

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag har en del som skulle behöva tas tag i, men jag har ingen lust att smutsa ner min lördag med det vi kallar skolarbete. Jag tror att det får bli lite Netflix, fotoredigering eller läsning i väntan på min kära partner istället. Jag vet inte riktigt när han kommer, men att han kommer är jag säker på, då jag lockat honom med grillchips, cola och dipp (var är min vita Van?)! Det återstår att se om han kan klara av att älska mig trots mitt miserabla tillstånd, eller om faktumet att min torrhet fått mig att se ut som en snorsprutande mini-version av Hellboy är för avskräckande. 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar