måndag 6 mars 2017

En andra chans?

Hej på er, nu är det måndag igen! Helgen har varit busy, men ändå helt okej. I fredags tog jag en rutinmässig fredagsfika med de vanliga från klassen. Vi satt kvar på cafét tills det stängde och pratade om allt möjligt, som vi brukar när vi fikar! 

På lördagen var jag hemma och pluggade på dagen. På kvällen sökte jag jobb, åt jag hemmagjord pizza och såg på Avatar med familjen. Detta innan jag begav mig till Ebba där jag var med henne, Ellen och Emelie resten av kvällen. Emelie följde förövrigt med mig hem och sov här, men innan vi lade oss såg vi ett avsnitt av Black Mirror, serien jag försökte börja titta på för ett tag sedan men inte gillade så mycket. Nu har jag lärt mig att vissa avsnitt helt enkelt är bättre än andra. Dessutom är varje avsnitt fristående, som korta filmer, så de är bra att titta på om man inte orkar sätta sig in i någon ny story. Avsnittet jag och Emelie såg var jättebra och fick således upp mitt intresse för serien igen. Jag tänkte att den kanske var värd en andra chans, och sitter faktiskt och kollar på ett avsnitt och äter äppelklyftor i skrivande stund! 

Igår, söndag, pluggade jag lite till, samt blev förfärad av att se att det våriga väder jag noterat på fredagen, höll på att ersättas med mer vinter. Efter (eller snarare mitt i) läxorna kom farmor hit och åt lunch, och efter det kom Benjamin hit. Vi kollade på lite olika serier, åt choklad och kakor. Mysigt! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar