söndag 19 mars 2017

Strävan efter produktivitet

Söndag, söndag. Det har känts som ett tråkigt avslut på helgen idag: jag har behövt öva inför morgondagens debatt, där jag ska hålla ett öppningsanförande med allt för lite tid till godo. Detta har gjort att jag inte riktigt kunnat göra något annat, och dessutom att jag blivit riktigt trött på det här "talet". Det ska bli skönt att få det gjort imorgon så att jag kan komma igång med allt annat jag behöver få undan! 

Igår väcktes jag och Benjamin på förmiddagen, och insåg att vi sovit i 12 timmar. Jag tror verkligen det behövdes! Kvällen innan hade vi sett på film och så, och under dagen igår gjorde jag några ärenden. Jag tog t.ex. passkort, det blev sämre än förväntat. De lyckades ta det i precis fel ögonblick, då jag höll på att blinka. Såklart.

Ska jag vara ärlig är jag inte så taggad för den här veckan. Jag har debatt/tal imorgon, spanskaprov på fredag, en liten laborationsrapport att lämna in och en massa engelska att skriva klart innan nästa vecka. Som tur är, för mitt sinne, inte mitt skolarbete, har jag två planer för veckoslutet: på fredag ska vi fira Amandas födelsedag och på söndag ska jag och Benjamin på middag hos hans mamma! – Alltid något att glädjas åt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar