fredag 24 mars 2017

(LYCKA)³

"Staden badar i solljus och vinden är kall. Månadsenligt. Utanför bussfönstret flyger molnen förbi, det är en fin dag i Göteborg." Det skrev jag imorse, när mitt hopp om dagen var högoptimistiskt, nu är jag mer neutral. 
Soliga bilder från fysiken igår. Notera gärna Elias innovativa sittplats. 

Dagen började skola, första lektionen var spanska och vi hade prov. Jag var väl förberedd men var osäker på en del av det som faktiskt kom. Förhoppningsvis blir det ett bra resultat ändå, annars kommer jag bli mycket irriterad då jag fick genomlida provet med starkt solsken i ryggen. Troligtvis hade man kunnat utvinna en hel del energi från min stackars tröja. Nästa gång satsar jag på högre albedo. 

   Efter lunch var jag trött, matten var ovanligt svår och provet jag fick tillbaka gick långt mycket sämre än trott och hoppats på. Jag skulle ljuga om jag påstod att det inte slog ned mig, men jag håller hoppet uppe och kämpar på, så ska det nog gå bättre nästa gång!
Efter skolan gjorde min lyckokurva en snäv vändning uppåt, för nu hade jag fått helg. Jag planerade att påbörja den i sällskap av goda vänner. Jag mötte upp Ebba och Olivia i stan och vi kikade runt lite i affärer, och sedan tog vi en fika och pratade! Mysigt! Det är ju inte så ofta vi ses just nu tyvärr, eftersom alla har så mycket med skola, jobb osv. Den här veckan har jag dock blivit välsignad med privilegiet att få träffa dem två dagar i rad, då vi ska till Amanda imorgon (skrev fredag tidigare i veckan, men jag misstog mig) för att fira hennes födelsedag. Det blir kul, alla tjejerna kommer vara samlade, och vi kommer få träffa lite nya personer också. Spännande!

Nu ska jag hem, de andra skulle vidare så "I'm riding solo", för att citera Jason Derulo. På vägen ska jag hämta upp ett paket med kläder (en klänning och en blus) som jag har beställt, och som jag verkligen hoppas passar! Sedan ska jag hem, kanske plugga lite eller förbereda för morgondagens hetsplugg, och sedan hämta Benjamin. Det kommer bli en fullspäckad helg, men hälften av grejerna jag ska göra är roliga, så det ska jag nog klara av! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar