måndag 15 februari 2016

Alla hjärtans dag

Gårdagen var verkligen bra! Allt började med att jag vaknade allt för tidigt och inte kunde somna om, lite senare bestämde jag att det var okej att gå upp, så jag smög upp och fixade mys-frukost. Sedan väckte jag Benjamin, som blev glad för överraskningen.

Vid halv fem åkte vi in till stan, och efter lite otur med bussarna hamnade vi på en jättemysig indisk restaurang. Benjamin åt lamm och jag åt kyckling med jättegod sås, ris och naanbröd till. Till och med salladen var god, och jag är inte en person som är mycket för sallad annars! Det var första gången vi åt där, så det var lite av en chansning, men det var som sagt fantastiskt gott! Skulle verkligen rekommendera er att gå dit, Bombay hette stället tror jag! 
(Tyvärr vågade jag bara ta en bild på maten, eftersom jag var tvungen att ta med blixt)

Det var väldigt mysigt på restaurangen med rosor och levande ljus, troligen dagen till ära, men efter en stund blev det dags att åka mot nästa stopp på dagordningen: biografen. Trots krångel med spårvagnen (en koppling gick när vi var i en tunnel och två av motorerna gick sönder!??) hann vi till bion i tid! Vi fixade biljetter och köpte popcorn, sedan blev det Deadpool för hela slanten! Vi båda tyckte mycket om filmen, den var riktigt rolig (men lite för kort tycker jag)! Det var alltså ett lyckat biobesök! 
Senare på kvällen/natten, bara myste vi hemma i värmen, ett bra avslut på en bra dag!
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar