torsdag 25 februari 2016

Go'fika

Hej! Nu sitter jag på bussen på väg hem till värmen. Det har just blivit mycket klart för mig att två dagar med solsken och +grader inte betyder att man kan lämna vantarna hemma.

Idag har jag varit i skolan och kämpat på i vanlig ordning. Vårt schema är lagt tvärt emot hur det borde vara; vi har de 'tyngsta' dagarna i slutet av veckan. Torsdagar är alltså inte så bra för mig. Just den här dagen hade vi dock lite tur och fick se på film (Bröllopsfotografen) på svenskan, och sluta lite tidigare på engelskan som var sista lektionen. Jag hade inget plugg som behövde göras just idag, så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta en eftermiddag "ledigt". 

Istället för att åka hem tog jag en snabb sväng förbi stan för att köpa med macarons och titta efter ett par skor (som var slut överallt), för att sedan åka hem till Benjamins mamma. När jag kom dit åt vi kakorna och sedan somnade jag och Benjamin i soffan. En stund senare vaknade vi upp till mat och efter maten blev det fika med kaffe och cheesecake. Gott! Vi passade på att fira B lite idag med fika och så, eftersom han fyller år imorgon.
Imorgon, efter skolan, ska jag vara med och fira Benjamin igen (fast med andra personer), så nu när jag kommer hem ska jag slå in presenter och lite så. Det ska bli mysigt imorgon, jag tror att jag längtar mer än vad han gör, haha! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar