lördag 27 maj 2017

Slottsskogen

Godmorgon höll jag på att skriva, men god eftermiddag är väl mer korrekt? Jag är nu inne på min näst sista helg innan sommarlovet, och det har dessutom varit en rejäl långhelg, ett smakprov av lovet. Igår var jag med Benjamin på dagen, han hade sovit här. Det var riktigt varmt, vindstilla och strålande sol, så vi var naturligtvis tvungna att gå ut och steka lite haha. Vi lade oss på balkongen: han med musik och jag med min mattebok. Lagom till att han behövde lämna mig för ärenden bortom min balkong hade min miniräknare börjat på värmeslag, så jag gick också in. Några timmar senare rörde jag mig utåt igen, denna gång för att träffa några från min klass för grillning och brännboll i Slottsskogen. Ungefär halva klassen kom, vädret var perfekt och vi grillade lite av varje. Någon brännboll blev det inte, eftersom det var så mycket folk överallt, men det var trevligt ändå. Det är kul att träffa folk utanför skolan, att kunna diskutera annat än fysikens lagar och olika matteproblem.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar