söndag 9 juli 2017

Födelsedagsbrunch för Ellen

Den här morgonen åt jag en god frukost, men den hade inte kunnat stå sig mot vad som erbjöds mig igår, då jag påbörjade dagen med födelsedagsbrunch för Ellen. Runt tolv samlades vi, ett härligt tjejgäng på strax över tio personer (om mina uppskattningar är korrekt). Vi började med lite mingel och en fördrink, och begav oss sedan in i köket där hela köksbordet var fullt med uppdukade godsaker: bär, frukt, frallor, pålägg, bacon, pannkakor, doughnuts, juice, smoothie, ja allt möjligt, och där fanns mat så att det räckte och blev över! Förutom själva brunchen sysselsatte vi oss också med en lek som bestod av en del tävlingar och där man stod som vinnare om man tippat på flest [rätt] vinnare i tävlingarna. Det var massor av olika tävlingar, allt från att ha turen på sin sida vid slag med tärning, till styrketest och "chubby bunny challenge". Kul! 

Ellen verkade nöjd med förmiddagen och jag träffade henne även på kvällen då vi samlades ett gäng hos Olivia. Eftersom hennes riktiga födelsedag är idag sjung vi in den med "Ja må hon leva" vid tolvslaget. En så dånande födelsedagskör har nog sällan skådats!






En av tävlingarna: Man skulle utan hjälp av sina händer äta upp den krämfyllda munken (?), det blev väldigt kladdigt haha.


Här ser ni min nya kjol (den jag fick hem i veckan)! Jag och Emelie försökte få till en bra blogg-bild på den men misslyckades totalt, så ni får helt enkelt se den "in action" istället!
Födelsedagsbarnet i all sin glans!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar