onsdag 12 juli 2017

Körning

Hittills har den här veckan främst bestått av körning och även om jag inte spenderat långa stunder i bilen har det känts som att dagarna flugit förbi. I måndags uträttade vi några små ärenden, ett av dem var att köpa ett paket (med lektioner och lite sådant) på körskolan. Igår köpte vi sommartäcken och testade att köra till min skola, och idag åkte vi och tog en sushi! Efteråt mötte jag även upp Joel i stan för att hjälpa honom att hitta en present till sin mamma. 

Nu på eftermiddagen har jag gjort två teoriprov (övningsprov för körkortet), jag har precis påbörjat vad som kallas olika faser, där varje fas har ett eget tema typ. Det är svårare än vad jag förväntade mig, men förhoppningsvis sätter sig allt snart så att det riktiga provet går lätt som en plätt! Förutom proven har jag påbörjat en jättemysig film som jag ska se klart innan jag somnar, och ackompanjerat Emelie vid hennes kvällspass som hamnvakt.

Imorgon ska jag ha min första körlektion och det känns lite nervöst. Det är svårt att veta hur långt jag har kommit för på samma gång som jag inte tycker att något speciellt är jättesvårt eller håller mig tillbaka känns det som att jag inte har koll på någonting. Förhoppningsvis blir det bra imorgon och mitt mål för lektionen är just nu att få en klarare bild av vad (och kanske hur) jag ska öva på.

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar