måndag 24 juli 2017

Grill på klippor och långväga färder för lax

Idag har jag varit igång sedan strax innan nio på morgonen, då jag steg upp, åt frukost och satte mig i bilen. Idag åkte vi (familjen) nämligen till Varberg där vi köpte våtdräkter och åt lunch på Laxbutiken, jag körde dit. Efter det har jag mest chillat här hemma och längtat efter morgondagen då jag ska träffa Benjamin.

I helgen har jag också varit med familjen, i lördags åkte vi till exempel ut med båten och grillade hamburgare till lunch på en holme. Framåt eftermiddagen var vi tillbaka hemma igen och jag sysselsatte mig med att sjunga karaoke och att dricka lemonad med is en stund, sedan träffade jag ett av kompisgängen. Det var en bra kväll med många skratt! 


Även om lovet gör det svårt att hålla koll på veckodagarna har jag förstått att det är måndag idag. Jag har fått mina betyg, vissa bättre motiverade än andra... Jag har också gjort lite planer för veckan: Imorgon ska jag träffa Benjamin och hans kompis Eric som är på besök, vi ska ha en liten filmkväll hemma hos B och jag hade tänkt hinna med att baka något (blev så himla sugen på att baka nu på kvällskvisten, men det får vänta till imorgon!). På onsdag ska jag träffa Linnea på en fika och en sväng på stan för att catch-a upp lite, och på torsdag blir det körlektion följt av en tur till Universeum med B och E. Kul (förutom körlektioner då kanske...)!  

Övriga händelser? Vad är nytt? Jag har påbörjat en ny serie på Netflix, tre faktiskt men en har jag sett klart (och den var dålig) och en annan var inte särskilt lockande. Kvar har jag Gypsy och hittills verkar den tämligen lovande, kanske kan det vara något för mig? Utöver det är allt som vanligt, jag har internetshoppat lite (smink och ett par solglasögon) och livet rullar på! 

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar