söndag 2 juli 2017

Semesterkänsla


Det har varit en lugn och skön helg. I fredags gick jag upp i hyfsat god till för att åka in på bikini-jakt, Joel sällskapade mig och vi tog en fika. Tyvärr hittade jag ingenting annat än en islatte, men jag får säkert bättre lycka nästa gång! Efter några timmars strosande begav jag mig vidare mot en liten vernissage som hölls av konst-sommarskolan där Melina spenderat den senaste veckan. Corrynna, Elias, Emma och jag gick dit för att titta på det Melina gjort och sedan följde de mig till bussen, och jag åkte hem och påbörjade en ny serie.



Igår var det fint väder så jag åt frukost på balkongen. Jag försökte läsa lite också men det är svårt att hålla gnistan uppe då min bok är otroligt tråkig (jag försöker dock kämpa mig igenom den). Senare, fram mot eftermiddagen, kom Benjamin hit, vi tog en nap och sedan lagade vi tacos ihop och såg två filmer: Doctor Strange och Tarzan. Båda var bra! Jordgubbar åt vi också, hur något kan vara så ljuvligt är bortom mig.


Idag tog vi sovmorgon och sedan såg vi filmen Desperado och diskuterade musik tills det var dags för honom att gå. Då djupdök jag ner i min serie igen, samt beställde lite kläder. Jag väntar på tre plagg nu: en jeanskjol som ska komma någon gång under den första halvan av veckan, och även en mönstrad långkjol och en baddräkt som lär vara här om en vecka ungefär. Hoppas att allt passar! 


Trots att jag för tillfället är alldeles lagom veckovild för att vara arbetslös och ha sommarlov, har jag lyckats klura ut att det är söndag. Imorgon ska jag förmodligen göra ett ärende eller två och i veckan hade jag tänkt hinna med både middag, brunch och en konsert. Det blir nog en bra vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar